2011-2012 IKASTURTEAN ZEHAR EGINGO DUGUN IBILBIDEA BLOG HONETAN AGERTUKO DA

PROIEKTUAK

INGURUNE


Bizidun talde baten aurkezpena egin behar du  talde bakoitzak:
ORNODUNAK
ORNOGABEAK
LOREDUNAK (FANEROGAMOAK)
LOREGABEAK (KRIPTOGAMOAK)
ONDDOAK
Horretarako blog bat zabaldu behar da. Bertan zera aipatzen:

ORRIALDEAK:
  1. Bizitzaren funtzioak:
  • Idatzi kuadernoko eskema testu gisa.
  • Ekosistemaren definizioa.
  • Zelulatik organismora: kuadernotik kopiatu eta marrazkia eskaneatu.
    2. Bizidunen harremanak: teoria kuadernilo moretik hartu eta marrazki desberdinak jarri.
  
    3. Elika-katea: kuadernilo moretik hartu maila guztiak.

    4. Sailkapena: C-map-arekin egin osoa eta bakoitzaren zatia luzatu.

LANDAREAK  dituzuenok zera sartu behar duzue:

Loradunen eta loregabeen ezaugarriak (bakoitzak bereak)
Fotosintesia eta ugalketa.

ANIMALIAK dituzuenok zera sartu behar duzue:

Ornodunen eta ornogabeen ezaugarriak (Bakoitzak bereak)
Ugalketa

ONDDOAK dituzuenok:

Ez dira landareak, onurak-kalteak, kokapena eta ugalketa.

DENOK SARRERETAN HAU JARRI BEHAR DUZUE:

Zuen taldeko espezie bat hartu bakoitzak eta hau sartu:
  • Definizioa
  • Garapena:
                  Ezaugarri fisikoa
                  Elikadura
                  Habitata 






LENGUA CASTELLANA



  • Recital de poesía.
  • Haremos una fábula.
  • Hablaremos de soluciones ecológicas: El papel de la secretaria y la moderadora.






   .

SENTZUMENAK




INGURUNE - EUSKERA ( TXANELA 5-5)

Argia, beroa eta soinuarekin esperimentu batzuk egingo ditugu. Liburuan ikasitako propietateak egiaztatzeko. Horretarako prestatu fitxa bat bertan zera adierazten dena:

  • Esperimentuaren izena.
  • Hipotesia (zer den frogatu nahi duguna)
  • Nola egin (instrukzio testuetan ikasitako adierazleekin)
  • Zer gertatu den.
Fitxa horretan argazki batzuk jarri behar dituzue hobeto ulertarazteko.
Prest duzuenean gelakideen aurrean talde bakoitzak azaldu eta egingo duzue esperimentua.


LENGUA CASTELLANA


Iréis escribiendo en el DOC , según vayamos trabajando los diferentes sentidos, una anécdota  que os haya ocurrido relacionada con cada sentido, pondréis alguna imagen relacionada. Posteriormente, cada grupo recoregerá todas ellas en un glogster que elaboraréis a vuestro gusto.






EUSKAL HERRIA





INGURUNE-EUSKERA

Euskal Herria ezagutzeko talde bakoitzak lurralde baten iformazioa bildu eta power point baten aurkeztu: Kokapena,  populazioa, hiriburua eta hiri garrantzitsuak, erliebea, historia, paiasia, klima, kultura, gastronomia...
Lana bukatu ondoren, lana aurkeztu beharko diozue gelakidei .

.



Lurralde bakoitzaren aurkezpenean hauxe agertu behar da:


  • Kokapena bere mugekin.
  • Hiriburua, herri garrantzitsuenak eta biztanleria.
  • Lanbideak
  • Erliebea mendiak (Zeintzuk, nolakoak,...) eta ibaiekin (Non jaio, luzeera,...)
  • Klima eta paisaia.
  • Ohiturak: dantzak, jaiak, gastronomia, bertsolariak, kirolariak,...


LENGUA CASTELLANA


CUENTOS CON HISTORIA



En este tema estudiaremos las características de las diferentes edades de la historia: EDAD ANTIGUA, EDAD MEDIA, EDAD MODERNA. Para ello las profesoras os darán una charla sobre cada una de las edades, vosotr@s cogeréis apuntes para posteriormente elaborar un texto con la información más relevante.  
Utilizando la información anterior  y siguiendo las pautas del libro escribiremos un cuento con historia,  Para finalizar recopilaremos todos los cuentos en un glogster y lo subiremos al blog.



¿CUAL ES LA ESTRUCTURA DE UN CUENTO?

  1. MARCO: Los personajes, el tiempo en que se desarrolla y el lugar donde comienza la historia.
  2. NUDO: Se presenta el nudo que pone en marcha la historia y se cuentan las acciones que ocurren para solucionar el problema
  3. FINAL: Es el desenlace, es cuando se soluciona el problema y se presenta la nueva situación.
Para que el cuento sea "con historia" hay que tener en cuenta lo siguiente:
  • Los personajes hay que describirlos con la vestimenta típica de la época en la que has ubicado el cuento (Edad Antigua, Edad Media y Edad Moderna).
  • Intenta que el escenario sea real (describe algún lugar conocido tal como te lo imaginas en esa época)
  • Debes dar datos cronológicos (año, hecho histórico,...) para que el lector ubique bien tu historia .


ELIKAGAIAK       


INGURUNE - EUSKERA

Gai honetan Elikagai motak, dieta orekatua, …. ikasiko duzuenez, talde bakoitzak Pintxo bat asmatu behar du. Bertan elikagai mota desberdinetako jakiak egon behar dira eta zuen gustukoa izan behar da. Gero fitxa bat prestatu behar duzue aipatzen zera:

  • Pintxoaren izena
  • Osagaiak
  • Nola egin (Instrukziotarako adierazleak erabili)
  • Argazkia
Aste bat aukeratuko dugu, egunero gela bakoitzeko talde batek, pintxoak prestatu eta patioko orduan gure zikloko ikasleei saltzeko. (Plastikan prestatuko ditugu kartelak gure ideia  jakinarazteko)


LENGUA CASTELLANA

El proyecto de este tema es hacer un PUBLIREPORTAJE sobre  diferentes alimentos. Cada uno de vosotros elegirá un alimento e irá buscando la información para elaborar el reportaje tal como aparece en el libro: definición, caracteristicas, propiedades, slogan...


UNIBERTSOA

EUSKERA- INGURUNE


  • Gai hau ikasten goazen neurrian eta liburuak markatutako pauteekin Unibertsoari buruzko ipuin bat idatziko dugu.


LENGUA CASTELLANA

 

  • Siguiendo la estructura de la noticia, que trabajaremos en esta unidad, escribiremos en nuestro  BLOG NOTICIAS SOBRE EL UNIVERSO, que las iremos sacando del periódico, televisión, revistas, internet…

  • Prepararemos una entrevista para hacerle al astrónomo cuando vayamos al  aula de astronomía de  Durango. Para ello utilizaremos la técnica de la lluvia de ideas en cada clase. Luego seremos las tutoras junto con un representante de cada clase quienes  unifiquemos las ideas para la entrevista.